četrtek, 16. julij 2015

VADBA ZA MOČ vs KARDIO VADBA 2. DEL

V prejšnjem članku sem predstavil učinke kardio vadbe, tokrat pa si poglejmo več o vadbi moči.

Moč je sposobnost premagati neko breme. To breme pa lahko predstavljajo predmeti, lastno telo ali nasprotnik. Že premagovanje lastne telesne teže pri vsakdanjih opravilih in športnih dejavnostih predstavlja za telo razmeroma veliko breme. Če mišice niso dovolj močne, ali je delež maščobe previsok v primerjavi z deležem mišic, je že vsakodnevno gibanje oteženo in za takšno osebo predstavlja napor in visoko obremenitev za sklepne sisteme. Težava pa je v tem, da nam s staranjem neizogibno začne upadati delež mišične mase, posledično pa začne naraščati delež maščobne mase. To se začne dogajat že od tridesetega leta dalje. Na vsako desetletje izgubimo 3-5% mišične mase. Z upadanjem mišične mase, upada tudi kvaliteta vezivnega tkiva (kite, ligamenti, ovojnice...) in kostnega tkiva (osteoporoza).

Druga pogosta težava, ki sovpada s staranjem ali današnjim običajnim življenskim slogom je nesorazmerno razvito mišičje. Telo je ustvarjeno za vsakodnevno gibanje. Pretirano sedenje in neaktivnost ima katastrofalne posledice za telesno držo. O tem več na škodljive posedice sedenja za hrbtenico. Mišice morajo biti vedno skladno razvite, torej če imamo npr: močne prednje stegenske mišice, moramo poskrbeti tudi za zadnje stegenske mišice. Če izvajamo veliko vaj za prsne mišice - razni potiski s prsi, moramo ustrezno razviti tudi hrbtne mišice - pritegi na prsa.

Tretja težava je zmanjševanje deleža mišične mase in posledično upočasnjevanje bazalnega metabolizma. Mišice so glavni porabnik energije. Manj mišic kot imamo, težje nadziramo telesno težo. Tako se zgodi, da se nam začne kopičiti vedno več telesne maščobe na nezaželenih mestih.

Pri naštetih težavah nam ne bo nobena kardio vadba tako koristila kot vadba moči. Zmotno je prepričanje, da vadba za moč ni primerna za starejše osebe in ženske. Ravno starejši bi se morali najbolj aktivno ukvarjati z vadbo moči. Le tako lahko upočasnijo upad mišične mase in upad mehanizmov aktiviranja mišičnih vlaken (živčno - nevralni sistem), ter upad kostne mase. Tako starostniki ostanejo vitalni in zmanjšajo nevarnost pred padci. Če pa do padca že pride, so njihove kosti močnejše zaradi učinkov vadbe za moč. Ženske pa nikar ne skrbite, da bi zaradi vadbe za moč dobile pretirano mišičasto telo. Vaš hormonski sistem drugače deluje od moškega in zaradi tega takšnih mišic kot jih lahko dobijo moški nikakor ne boste mogle dobiti. Zaradi vadbe za moč pa bo vaše telo izgledalo tako kot si želite - bolj fit.

Torej če želimo preprečiti zgoraj naštete težave, je vadba za moč idealna oblika vadbe. Idealno je, da že v mladosti pridobimo večji delež mišične mase. Ko smo mladi je namreč veliko lažje pridobiti mišice kot v zrelih letih. Med staranjem pa s pravilno vadbo moči poskušamo obdržati čim večji delež mišične mase v pozno starost.



Glavni pozitivni učinki vadbe moči:
-povečanje mišične mase
-izboljšanje živčno - nevralnega sistema. Poenostavljeno povedano pomeni povečanje moči brez večjega povečanja mišične mase
-izboljšana kvaliteta vezivnega tkiva (kite, ligamenti, ovojnice,...)
-zmanjšanje upada kostne gostote
-pospešena presnova
-ob primerni prehrani upad maščobne mase




0 komentarji:

Objava komentarja